Program Memasak bubur lambuk Bersama Giat Mara Mersing dan PI1M Daerah Mersing

Aktiviti | 12 June 2017.

Program ini bertujuan untuk merapatkan silaturahim antara warga kerja Pi1m Mersing dimana gabungan warga kerja Pi1m Cawangan Felda Nitar 2, Tanjung Genting dan Kg Baru Air Tawar bersama warga kerja Giat Mara Mersing beserta Pelajar dan pengunjung Bazar Ramadhan Taman Wawasan Mersing.

Aktiviti Yang Dijalankan
Program dimulakan dengan aktiviti memproses bahan - bahan untuk memasak bubur lambuk oleh pelajar Giat Mara Mersing sambil dibantu oleh pengajar Giat Mara dan Warga Kerja Pusat Internet 1Malaysia Daerah Mersing.

aktiviti seterusnya dengan memasak beras sehingga menjadi bubur dan mencampurkan rencah, rempah dan bahan - bahan bubur lambuk. setelah bubur lambuk siap dimasak kerja - kerja memsukan bubur lambuk ke dalam bekas yang disediakan untuk di bahagikan kepada pengunjung - pengunjung bazar ramadhan.

Aktiviti setrusnya diteruskan dengan aktiviti dengan pelajar Giat Mara dengan aktiviti Pengenalan Pi1M, KDB, Check Your Label, Mobile E waste dan cabutan bertuah kepada Pelajar Giat Mara... Sebelum bergerak ke BaZar Ramadhan untuk proses Pemberian Bubur lambuk kepada Pengunjung - pengunjung Bazar Ramadhan.. .

Program Memasak bubur lambuk| 12 June 2017